Angsten en paniek

Heb jij last van angst- en paniekgevoelens? Heeft de angst invloed op jouw gevoel, functioneren en je dagelijkse bezigheden? Het is dan goed om hulp te zoeken. Angst en Paniek zijn een gezonde reactie op een dreigende situatie. Ze beschermen je voor gevaar en activeren je lichaam om zo in actie te komen. Gezonde angst is nodig om te kunnen overleven. Er bestaan veel verschillende soorten angst. Je kunt bijvoorbeeld angst hebben voor openbare ruimtes met veel mensen, angst om alleen te zijn, angst voor ziekte en gevaar, angst om keuzes te maken, Iedereen heeft weleens last van een angst- of paniekreactie. Angst en paniek worden ongezond als zij jou het gevoel geven dat zij jouw leven bepalen, Je verliest zo de controle over je eigen leven. Als de angst je zo beïnvloed dat je bepaalde situaties, locaties of mensen gaat vermijden is het tijd om hier iets aan te doen. Je komt in een vicieuze cirkel terecht, je wordt bang voor de angst.

 

Wat mensen zeggen: "Ik heb mijn tijd bij en met Hanne als zeer prettig tot geweldig ervaren. Voordat ik bij Hanne kwam, had ik al meerdere therapeuten gehad bij wie ik mij niet (volledig) veilig voelde en die mij niet (volledig) hebben kunnen helpen. Ik heb Hanne dingen verteld die ik geen enkele andere therapeut ooit eerder had verteld. En dingen waarvoor ik bij een andere therapeut de deur werd gewezen, gaf zij mij begeleiding en aandacht. Het heeft zelfs een jaar geduurd voordat ik Hanne iets vertelde wat mij al een hele lange tijd enorm dwars zat. Ik vond het verschrikkelijk eng om haar dit te vertellen, want ik was bang dat ze boos of teleurgesteld in me zou zijn, doordat ik haar het pas op dat moment vertelde. In plaats daarvan was ze trots op mij dat ik het deed, en gaf ze mij ook daar weer begeleiding in". Oud cliënt. 

 

Ik kan jou helpen om meer om meer inzicht te krijgen in jezelf en de situaties die tot jouw angstklachten kunnen leiden. In de therapie krijg je handvatten om anders met je reactie op angst om te gaan

Heb jij ook last van angst- en paniekgevoelens en kun je mijn hulp hierbij gebruiken? Dan hoor ik graag van je. Je kunt me bellen of een bericht sturen.